4 codzienne rytuały, które sprawią, że poczujesz się lepiej

4 codzienne rytuały, które sprawią, że poczujesz się lepiej

Czy to kolejny poradnikowy artykuł, którym powie mi jak żyć? Coś w tym stylu. Jednak zamiast dowiedzieć się, że powinnaś wstać z kanapy i zacząć biegać, gdyż endorfiny pozytywnie wpłyną na Twój nastrój, przeczytasz o tym, że sztuka nicnierobienia ma korzystny wpływ na Twoje samopoczucie. To jak, zaczynamy?

  1. Leżeć i pachnieć

Czego innego można pragnąć po całym dniu pracy? Wracasz do domu, a tam czekają na Ciebie kolejne obowiązki. Obiad, sprzątanie, zakupy… Nie wiadomo kiedy z 16 robi się 22 i trzeba kłaść się do łóżka. Więc kiedy znaleźć czas na to, by leżeć i pachnieć? Nawet 30 minut zwykłego nicnierobienia korzystnie wpłynie na Twój nastrój, pozwoli Ci odpocząć, złapać oddech i odciąć grubą linią życie zawodowe od osobistego. Leżeć i pachnieć możesz tuż po powrocie do domu lub po wykonaniu wszystkich domowych obowiązków. To chwila dla Ciebie, więc podczas tego rytuału skup się wyłącznie na sobie.

  1. Znajdź czas na nudę

Czujesz niepokój, gdy za długo nic nie robisz? Uciekasz od ciszy, która wydaje się czymś nienaturalnym? Odkąd mamy łatwy dostęp do internetu, przestaliśmy się nudzić, przez co nawet nie zauważamy, jak czas przepływa nam przez palce. Zaplanuj czas na… nudę. Zorganizuj sobie nicnierobienie i poczuj, tak jak kiedyś, że dzień jest naprawdę długi, a nadmiar informacji płynących ze wszystkich stron odbiera nam cenne godziny. Opróżnij głowę! Przypatrz się kroplom deszczu na szybie, policz kwiaty na tapecie albo sprawdź, jak długo potrafisz wstrzymać oddech. Stań się mistrzynią w nicnierobieniu – w naszych czasach to naprawdę sztuka!

  1. Odłącz się

Wyobraź sobie taką sytuację: wychodzisz w domu bez smartfona. Jeśli na samą myśl o tym, czujesz niepokój i podświadomie kierujesz rękę w stronę kieszeni, przepadłaś. A tak naprawdę jesteś całkiem normalna, to naturalna reakcja większości osób. Warto jednak umieć odciąć się od elektroniki i skupić na otaczającej rzeczywistości. Na godzinę przed snem nie oglądaj telewizji, nie scrolluj Facebooka i nie odpisuj na maile. Odpocznij. Po tygodniu poczujesz różnicę – będziesz zasypiała spokojna i wstawała wypoczęta.

  1. Żyj chwilą!

Niektórzy poprzez „życie chwilą” rozumieją spontaniczność, ciągłe bycie w ruchu i korzystanie z tego, co daje nam świat. Jednak życie chwilą może również oznaczać włączenie trybu slow motion. Jak to zrobić? Istnieje wiele sposobów. Wybierz czynność, na której chciałabyś się skupić, a następnie przygotuj się do jej realizacji. Jeśli uwielbiasz kawę, spraw sobie komplet  wysokiej jakości filiżanek, na przykład Lubiana. Filiżanki od znanego producenta możesz zamówić z dostawą do domu w sklepie internetowym swiat-agd.com.pl. Zaopatrz również swoją kuchnię w dobrej jakości kawę, młynek, wagę, urządzenie do parzenia i inne niezbędne akcesoria. Następnie rozpocznij swój rytuał. Skup się na każdej czynności i rozkoszuj się dźwiękiem mielonej kawy, jej aromatem, a wreszcie smakiem ukrytym w porcelanie. Swój rytuał możesz również zadedykować bliskim Ci osobom, które zaprosisz na przygotowany w skupieniu obiad, do którego przyda się Lubiana serwis obiadowy.

Znajdź każdego dnia chwilę na to, by się ponudzić, odłączyć i skupić na małych przyjemnościach, które pomagają radzić sobie z codziennym stresem.

PODZIEL SIĘ
Pasjonat nowych technologii, lubi opiniować wszystko, co tylko wpadnie mu w ręce. Nie stroni od krytyki, doskonale wskazuje wszystkie wady i zalety testowanych produktów. Nie boi się wyzwań, dzielnie stawia czoła kolejnym testom, przygotowując rzetelne recenzje.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here